05 januar, 2009

Kender du det?

Man har meget møjsommeligt fået pakket hele julegildet ned. Alle hylder er minutiøst (hedder det det?) gennemgået for evt. efterladte nisser eller andet julepynt. Endelig kan kasserne lukkes og gemmes af vejen. Kun de sørgelige rester af julen findes uden for min hoveddør.


Indenfor er det helt slut. Her dufter af rengøringsmidler. Eftermiddagsmørket sænker sig. Der kan komme friske lys i gamle stager.


Den firbenede er helt udslidt. For når de begynder at pakke ting og andet i poser, tasker eller kasser, så plejer de altså at tage væk fra den. Sommetider i flere dage eller mere. Det er ikke til at holde tanken ud. Den slags tærer på psyken. Når man så finder ud af, at alle poser, tasker og kasser nu er væk, og ens mor laver kaffe, for at sætte sig i sofaen med strikkepindene, så.........



Ditte, deres udsendte fra hjørnet af sofaen.
PS. - Jeg fandt den/de glemte nisser i lampen over spisebordet. Pis' os'.

4 kommentarer:

Lene sagde ...

Stakkels hund.........

Susan sagde ...

Hej Ditte.
Ja sådan nogen nisser har vi vist alle sammen.....
Jeg kommer ikke til at køre i metro med dig på søndag, jeg fylder istedet bilen op og så ses vi bare i Malmø, jeg glæder mig:-)
Knus Susan

Ditte sagde ...

Ja, vi er vist lidt ondskabsfulde ved vovse.
Måske vi næste år skal sørge for en hundelufter, imens vi andre pakker sammen.

annestuds sagde ...

Hi - hi - sådan en nisse har vi vist allesammen. Jeg har ikke fundet min endnu, men det kommer nok :-)
Kh
Anne