22 september, 2008

Der strikkes......

Uha Uha. Vi skal snart til Silkeborg. Jeg glæææææder mig. Og nu er det sådan at.....

I slutningen af august, var vi jo til modeshow på Frederiksberg og der så jeg jo så en model fra Wilferts. Den var bare lige mig. Til alt held, fik jeg tidligt fri dagen efter, og så styrt kørte jeg afsted til Gl. Kongevej. 10 min. før lukketid, vælter jeg ind i butikken.
Finde modellen.
Prøve.
Finde garn.
Vælge farve.
Betale....Fuck - ud på hjørnet og hæve penge, imens den rare dame pakker posen med garn og opskrift.
Styrt køre hjem.
Fat i opskriften.....WHAT

og nu slynger jeg så bare lige noget ud i luften. Er det iorden, når man har købt garn og opskrift for ca. 850 kr, at opskriften så er en ubehjælpelig fotokopi, hvor billedet F...... bare er en grålig masse......??????

Kom lige ind i kampen Fru Wilfert. Jeg har prøvet at ringe til hende adskillige gange - uden held.

Nå men et problem kommer sjældent alene så det viser sig selvfølgelig, at jeg ikke lige er i besiddelse af den rette str. pind.

Aha - undskyldning for fluks at bestille nogle nye Addi'er til samlingen......og så vente.

Øh,, jeg har da vist en trøje der ligger i skammekrogen. Den kunne jo godt med lidt omregning og på en pindestr. som jeg er i besiddelse af, vise sig at kunne bruges.......
Jeg kaster mig straks over projektet. Strikker ryg, lommer, forstykker og næsten et halvt ærme, da jeg beslutter mig for, at den da selvfølgelig skal strikke oppe fra og ned. Det blev så en ommer. På'en igen. Regne, regne og så derudaf.

Nu vil jeg jo frygtelig gerne være færdig inden festivalen, men jeg mangler pt. ca. 15 cm nederst på ryg/forstykker også lige et par ærmer og et par lommer. Så jeg strikker........

Et det iorden med en orlov torsdag, når man også holder fri fredag? Nej ikke hos os. Vi er jo kun os selv så.......
Nu får vi se om jeg når det. Hvis ikke, har jeg noget montering jeg kan hive frem til workshop.

Pt. ser den sådan ud.

Billedet er taget med webcam. Så det blev du sikkert ikke meget klogere af. Du bliver så nødt til at vente i spænding til den er færdig, og der bliver nappet et bedre foto.

Eller måske kan du se den i levende live på festivallen.

Ditte, forsøger netop i dette øjeblik at strikke sig ind på opløbsstrækningen....


4 kommentarer:

Pia sagde ...

Heja Ditte, Heja Ditte... du når det :-)
Knus fra PiaT

Anonym sagde ...

Go Ditte Go!

Jeg troede man skulle hedde Isager til efternavn for at forlange 850 kr for garn og en uanvendelig opskrift. ;-)
NIKS det er ikke i orden!

Anonym sagde ...

Gu' er det da ikke i orden! Helt ærligt!
Jeg glææææder mig til at se dig iført modellen! For selvfølgelig når du det - det er jeg sikker på.
KH Britt

Lea sagde ...

Nej det er bestemt ikke iorden, jeg ville retunere hele molevitten. God weekend og held og lykke med strikkeriet.